^Do góry
  • 1 Ania
    Dzięki nauce w tej szkole mogłam bez trudu poradzić sobie w gimnazjum! Nauczyciele mieli rację, gdy mówili, że wszystko to czego się nauczę przyda się w nowej szkole.
  • 2 Bartek
    To w tej szkole znalazłem prawdziwych przyjaciół, z którymi trzymam się dalej! Z niektórymi spotykamy się po lekcjach i wspominamy czasy podstawówki.
  • 3 Justynka
    W tej szkole zawsze czuję się bezpiecznie. Nie grozi mi nic złego ze strony starszych klas. Wszyscy dbają o to, aby nic się nie wydarzyło. Bardzo dobrze wspominam też wycieczki, na których poznałam wiele ciekawych miejsc.
  • 4 Filip
    W szkole są super nauczyciele, zawsze mogę na nich liczyć, gdy czegoś nie umiem. Ja nie lubię się za bardzo uczyć, ale oni zachęcają mnie do tego.
  • 5 Weronika
    Dzięki tej szkole znam ortografię, umiem liczyć, znam przyrodę, historię, uprawiam sport i wiem jak sobie radzić w życiu...
baner

CHEMIA W MAŁEJ SKALI

Chemia w małej skali (small-scale chemistry – SSC) jest techniką wspomagającą doświadczalne nauczanie chemii. Polega na pracy z niewielkimi ilościami substancji, co zwiększa bezpieczeństwo eksperymentu, zmniejsza czas jego przeprowadzenia i umożliwia dokładniejsze omówienie. Innowacyjna technika Small-Scale Chemistry pozwalana nowoczesne, całościowe, przejrzyste, przyjazne i aktywizujące podejście do doświadczalnej strony nauczania przedmiotów przyrodniczych uczniów i studentów.

Technika ta wymaga często zastosowania nietradycyjnej aparatury. Eksperymenty niejednokrotnie wykonywane są z wykorzystaniem przedmiotów używanych w gospodarstwie domowym. Technika SSC ułatwia efektywne nauczanie poprzez samodzielne wykonywanie przez uczniów doświadczeń ukazujących istotę przemian chemicznych.

 

Klasyczny, szkolny sprzęt laboratoryjny można zastąpić innymi łatwiej osiągalnymi elementami. Duże znaczenie odgrywa zastępowanie niektórych  tradycyjnych, drogich odczynników chemicznych tańszymi i bardziej dostępnymi substancjami osiągalnymi w tzw. domowej chemii (household chemicals).

Uczniowie klas 8a i 8b wzięli udział w warsztatach chemicznych, podczas których  samodzielnie wykonywali doświadczenia w technice chemii w małej skali. Otrzymali zestawy doświadczalne i wypełniali karty pracy, ucząc się opisywać doświadczenia. Tym razem poznawali wskaźniki kwasowo-zasadowe.

Celem zajęć była:

OBSERWACJA ZMIAN BARW WSKAŹNIKÓW KWASOWO-ZASADOWYCH W ŚRODOWISKU KWAŚNYM, OBOJĘTNYM            I ZASADOWYM.

Copyright © 2013. Szkoła Podstawowa w Żórawinie Rights Reserved.


Facebook youtube