^Do góry
  • 1 Ania
    Dzięki nauce w tej szkole mogłam bez trudu poradzić sobie w gimnazjum! Nauczyciele mieli rację, gdy mówili, że wszystko to czego się nauczę przyda się w nowej szkole.
  • 2 Bartek
    To w tej szkole znalazłem prawdziwych przyjaciół, z którymi trzymam się dalej! Z niektórymi spotykamy się po lekcjach i wspominamy czasy podstawówki.
  • 3 Justynka
    W tej szkole zawsze czuję się bezpiecznie. Nie grozi mi nic złego ze strony starszych klas. Wszyscy dbają o to, aby nic się nie wydarzyło. Bardzo dobrze wspominam też wycieczki, na których poznałam wiele ciekawych miejsc.
  • 4 Filip
    W szkole są super nauczyciele, zawsze mogę na nich liczyć, gdy czegoś nie umiem. Ja nie lubię się za bardzo uczyć, ale oni zachęcają mnie do tego.
  • 5 Weronika
    Dzięki tej szkole znam ortografię, umiem liczyć, znam przyrodę, historię, uprawiam sport i wiem jak sobie radzić w życiu...
baner

Sala integracji sensorycznej

Dzięki przychylności i akceptacji wójta pana Jana Żukowskiego, Dyrekcji oraz wspaniałym Rodzicom, wychodząc naprzeciw potrzebom dzieci, w naszej szkole, w październiku powstała sala do terapii integracji sensorycznej (SI).
Integracja sensoryczna w popularnym skrócie określana jako SI (sensory integration), to skomplikowany proces, podczas którego układ nerwowy człowieka odbiera informacje z receptorów wszystkich zmysłów (wzrokowego, słuchowego, węchowego, smakowego, dotykowego -czucia powierzchownego, prioprioceptywnego –czucia głębokiego, przedsionkowego –zmysłu równowagi). Następnie organizuje je, interpretuje i integruje ze sobą tak, aby mogły być wykorzystane w celowym i efektywnym działaniu. Ten proces przebiega nieustannie. Poszczególne zmysły współdziałają ze sobą podczas wykonywania złożonych zadań i to stanowi ich integrację. Terapia SI ma postać ukierunkowanej, naukowej zabawy. Podczas terapii nie uczy się dziecka konkretnych umiejętności. Cel terapii to poprawa integracji pomiędzy zmysłami w układzie nerwowym. W pracy tą metodą stymulujemy zmysły dziecka oraz usprawniamy takie układy jak motoryka mała, motoryka duża czy koordynacja wzrokowo-ruchowa. Dostarczamy dziecku podczas jego aktywności ruchowej, kontrolowanej ilości bodźców docierających z otoczenia jak i z ciała. Używając odpowiednich technik, eliminujemy , wyhamowujemy lub ograniczamy niepożądane bodźce (nadwrażliwość) lub dostarczamy silnych (podwrażliwość).

Terapia SI odbywa się w pomieszczeniu specjalnie do tego przystosowanym i wyposażonym w odpowiednie przyrządy, takie jak: podwieszane platformy, huśtawki , hamaki, trampoliny, piłki itp.
Terapia SI przeznaczona jest dla dzieci z różnego rodzaju problemami ukazującymi się w funkcjonowaniu w życiu codziennym. Daje ona korzystne efekty i jest dobrze odbierana przez dzieci dlatego, że:
-trafia ona w naturalne potrzeby rozwojowe dzieci,
-pobudza procesy systemu nerwowego,
-daje szybkie wzmocnienie, poczucie sukcesu budując samoocenę.

Sponsorzy Festynu

  • alex.png
  • bs_katy_wroclawskie_beztla.png
  • dekoratornia.png
  • dirks.jpeg
  • duszynska.png
  • gajowski_agrotechnika.png
  • galowice-nawoj.png
  • gmina.png
  • helpzone.png
  • inwestrol.jpg
  • juzyszyn.png
  • kita.png
  • krainakobiecosci.png
  • kwiaciarnia.png
  • mccain.jpeg
  • messa.jpg
  • mitszak.png
  • momot.png
  • muzeum.jpg
  • ogrody.png
  • optivet.jpg
  • poddebami.png
  • salonurody.png
  • ssab.jpg
  • szmuc.png
  • terytorium.png
  • wilmar.jpg
  • zukowski.png






Szkoła Muzyczna

Możesz pomóc szkole


Możesz wpłacić dowolną kwotę
(darowiznę)
dla SP w Żórawinie
nr konta:
88 9574 1028 2002
0100 7983 0001

Reforma edukacji

Certyfikaty i programy

Copyright © 2013. Szkoła Podstawowa w Żórawinie Rights Reserved.


Facebook youtube